Az ellenőrzések kiterjednek:
- a vendéglátó-ipari létesítmények általános állapotára, beleértve a takarítottságot (Jó Higiéniai Gyakorlat/GHP)
- az ott zajló főtevékenységre (Helyes Üzemviteli Gyakorlat / GMP és HACCP-rendszer), valamint a
- kiegészítő tevékenységekre, mint a mosogatás, hulladékkezelés, illetve
- az elkészített vagy forgalmazott ételekre, élelmiszerekre, azok dokumentáltságára (kalkulációk, tájékoztatás allergén tápanyagok jelenlétéről, a felhasznált alapanyagok és késztermékek nyomon követhetősége).
Az ellenőrök vizsgálják:
- az ételkészítés higiénia feltételeinek- (GHP), és
- az élelmiszerbiztonsági szabályok betartását (HACCP-rendszer és GHP-GMP) és,
- különösen nagy jelentőséget fordítanak a hőkezelés és a hűtés körülményeire, dokumentáltságára (HACCP-rendszer CCP részei).
Figyelik:
- a személyi higiéniát is, az egészségügyi alkalmassági vizsgálatok (orvosi kiskönyv) meglétét és a nem szakképzett munkavállalók élelmiszer-higiéniai oktatottságát (minimum), továbbá
- az utcai értékesítés körülményeit (kézmosó, személyzeti illemhely).
A Nébih forródróton várja a fogyasztói észrevételeket a 06/80-263 244-es zöld telefonszámon.